Ukrainan juutalaiset sodan alaisina 24.2.2022 alkaen Venäjän hyökättyä maahan.

Juutalaistoimisto tiedottaa

Juutalaistoimisto pelastaa ja suojelee aktiivisesti Ukrainan juutalaisia, kun Ukrainassa raivoaa Euroopan suurin konflikti toisen maailmansodan jälkeen.

Helmikuun 24. päivänä 2022 Venäjä hyökkäsi useisiin ukrainalaisiin kaupunkeihin ilmasta käsin, ja Venäjän maajoukot tunkeutuivat Ukrainan alueelle useilla rintamilla. Sota jatkuu edelleen, ja se tappaa satoja ja tuhansia siviilejä ja pakottaa satoja tuhansia ukrainalaisia pakenemaan henkensä edestä.

Sodan puhkeamisesta lähtien Jewish Agency (Juutalaistoimisto) on ollut etulinjassa pelastamassa Ukrainan juutalaisia, ja sillä on työntekijöitä paikan päällä, joista monet todella vaarantavat henkensä pelastaakseen maan juutalaisyhteisön. "Kun muut kiirehtivät ulos, me kiirehdimme auttamaan Ukrainan lähes 200 000 juutalaista. Teemme kaiken voitavamme helpottaaksemme maahanmuuttoa haluavien osalta prosessia nopeasti. Ja niiden juutalaisten osalta, jotka haluavat jäädä Ukrainaan, panostamme heidän yhteisönsä turvallisuuteen, jotta he olisivat mahdollisimman turvassa elämänsä vaikeimpina ja vaarallisimpina päivinä."

Kiitos yhteistyökumppaneillemme, Pohjois-Amerikan juutalaisjärjestöille, Keren Hayesodille, International Fellowship of Christians and Jewsille, Genesis Philanthropy Groupille ja Israelin ministeriöille sekä lahjoittajille eri puolilla maailmaa, joiden tuki tekee toimintamme mahdolliseksi.

##############################

Gesher Hajetsia tukee jäsenistönsä toimin Ukrainan juutalaisia!

Jäsenenä voit avata avustussivun tästä.

##############################